Bröllopskort och gästbok

Hej!
Jag fick en förfrågan om jag kunde göra ett bröllopskort och en tillhörande gästbok.
Givetvis ville jag det!!! Det är ju så kul att skapa i bröllopstema!
Jag använde mig av MM weddingpapper och la till lite rosa band och rosa rosor och så här blev kortet:



Guldhjärtat har jag klippt ut utefter en egenritad mall och sedan embossat i cuttlebugen.



På insidan har jag skrivit ut 2 verser som är bröllopsinspirerade. sedan har jag använt mig av Martha Stewards punch som du kan beställa hos Scrapgalen (LOVE IT!!!)
Text, kyrka och ringar har jag skurit ut med min slice (LOVE IT TOO!!!) med wedding minneskort.
Dekorerat med rosor och blad. Grattiskramar har jag embossat i guld.

Sedan skulle jag göra en tillhörande gästbok. Funderade ett tag på hur den skulle se ut och kom fram till detta resultat:





Pärmen har jag gjort själv utav kartong som jag klippt ut och sedan klätt med MM Weddingpapper. På sidan av pärmen har jag satt fast sidenband som blir ett praktiskt handtag när man bär runt på gästboken.



På ena insidan av pärmen sitter ett brev som man kan stoppa i telegram eller andra minneslappar från bröllopet.
Sedan sitter det en guldpenna färdig att användas för bröllopsgästernas anteckningar!



På den andra sidan av pärmen sitter gästboken. Här har jag bundit ihop ett antal cardstockssidor med bian. på alla sidorna i gästboken har jag embossat små guldhörn. Framsidan består av en overlay som jag har skurit  ut texten "gästbok" med slicen och satt fast.



På baksidan står datum för bröllopsdagen.

Detta projekt var JÄTTEKUL att göra! Gillar att få skapa lite romantiska alster!

Kramar från Christel.

Kommentarer
Postat av: Anna/Heffaklumpen

Ett jättesnyggt album-perfekt inspiration! Kortet var också fint såklart;-) Roligt med välarbetade saker!!!

2009-07-07 @ 11:59:40
URL: http://heffis.blogg.se/
Postat av: Lone

himmel vad underbart!!! nästan så man vill gifta sig igen :-)

2009-07-07 @ 12:08:00
URL: http://www.neliva.blogspot.com
Postat av: Katleen

ja, gästboken är såååå fin!

2009-07-08 @ 10:47:08
Postat av: Linda

Ja den är verkligen urfin alltså!!! :) Och verkligen i din stil! :D

2009-07-08 @ 16:13:13
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0