2 nya kort med Love Notes

Jag har gjort 2 nya kort med MM Love Notes papper. Denna underbara serie som MM släppte till Alla Hjärtans Dag går alldeles utmärkt att använda till flickkort!
Först ut är ett Välkommen till världen kort till en baby flicka:




Denna modell är ett mappkort vilket är roligt att ge bort eftersom man kan stoppa i något extra i den lilla "mappen" på insidan. Vad passar i ett babykort om inte ett par små söta babysockor???
Textstämpeln "en Prinsessa" kommer från Tingturas textark och finns att köpa hos Scrapgalen.

Nästa kort har jag gjort till min lilla brorsdotter:





Mallen till detta kortet har jag ritat själv och sedan klippt ut i kartong för att få lite stadga i det.
sedan har jag klätt kortet med Love notes papper och dekorerat med Tingturas lilla söta prinsess stämpel. Passar så bra in på temat, eller hur? Många av Tingturas motivstämplar kan du köpa hos Scrapgalen. Dessutom finns det 2 olika textark med massor av ord som du kan använda dig av både till kort och Layouter. Hipp, hipp, Hurra! stämpeln kommer från ett av Tingturas textark.

Kramar från Christel

ps. det är lite olika färger på korten beroende på att de 2 översta bilderna är tagna på kvällen och de 2 understa i dagsljus... Där ser man när det är bäst att fota!!!

Kommentarer
Postat av: Lene

Åh Christel så underbart ett babykort!

Men jag älskar slottet, så läckert1 vilken stej som helt skulle bli jätteglad att få ett sånt!

En sån kul ide!

Må gott min vän!

Kramizar Lene

2009-02-26 @ 21:59:14
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jättesöta kort, så många fina detaljer!

2009-02-28 @ 13:09:17
URL: http://hannascreativecorner.blogspot.com
Postat av: Kamilla

OOOOOh så underbara alster du gjort, helt underbart!!!

Och rosa mums :D kan det bli bättre ?? ler ett rosa leende ;)

2009-03-02 @ 11:53:46
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Helén

Men OJ vilket snyggt prinsesskort!!! Synd att jag inte såg detta innan min tjej fyllde 4, hon är tokig i prinsessor :)



Tror aldrig jag varit in på din blogg tidigare, men jag återkommer garanterat - här fanns SÅ mycket fint!!

2009-03-17 @ 09:58:40
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Brorsdottern gillar grattiskortet. Mamman tycker att du är såååå duktig och pysslig och hoppas att lite av ditt tålamod gått i arv, för din bror har då rakt inget tålamod! kram från svägerskan

2009-04-05 @ 14:59:56
Postat av: victor

Hej, Skulle du vilja leva länge?

Åldrandet slaktar och torterar massor med gamla människor i dagens samhälle + kraschar vår samhällsekonomi, Men åldrandet kan faktiskt besegras!

Min blogg handlar om åldrandeproblemet, jag tycker att vi ska engagera oss mer i forskning kring åldrandet så att vi kan få bukt med den silvergrå massförintelsen och skapa en ändlös sommar av ungdomlig vitalitet.

Så kolla in min blogg och engagera dig i kampen mot åldrandet.

http://victorbjoerk.blogg.se

/Victor

2009-04-05 @ 15:06:20
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0