My Minds Eye Bella Bella

Så var det dags att visa upp vad jag skapat åt Scrapgalen med månadens DT paket!
Jag fick underbara papper från MME serien Bella Bella Bellezo och från French Flee Market.
Dessutom låg det lite knappar och chipboard i paketet.

Jag började att göra en Lo:


Papperna är så dekorativa i sig själv så jag har valt att vara sparsam med dekorationer. Det enda jag lagt till är ett nätband i guld, bokstavsstickers, chipboards och en stämpeldekoration från Tingturas textark.


Chipboarden har jag först målat med Distress crackle paint, lagt på lite glitterlim och sedan embossat en notstämpel i koppar. Blev jättehäftigt!
Är du sugen på att få lite tips på hur du kan använda dig av chipboards så gå in på Scrapgalens blogg under Tips och Trix.

Nästa projekt jag gjorde var ett Konvollutkort utav French Flee Market serien. Det passade så bra med dessa papper eftersom de är dubbelmönstrade vilket är ett måste när man ska vika konvollutkort.







Baksidan har jag stämplat runt kanterna med en swirlstämpel. Inuti kortet ligger ett grattisark av ett embossat CS som du hittar hos Scrapgalen. Jättefin effekt och lyfter upp hela kortet!

Det sista projektet jag gjorde för Scrapgalen var altrade chipboardramar.



Dessa ramar kommer ifrån Jenny Bowlin´s kollektion och du hittar dem hos Scrapgalen. Bandet som håller ihop ramarna är ett sammetsband.

Kramar från Christel

Kommentarer
Postat av: Karina

Lika vackert som vanligt. Ha en bra dag Kramar Karina

2009-04-14 @ 14:39:20
URL: http://karinatorell-karina.blogspot.com
Postat av: Monica

Åh, så mycket fint! Ditt kuvert var riktigt läckert!

Har du någon tutorial eller länk till hur man viker kkanske? I så fall skulle jag bli jätteglad!

2009-04-14 @ 19:28:05
URL: http://scrapoleket.blogspot.com
Postat av: Lene

Underbara alster.

jag gillar särskilld ramarna, så läckert!

Kram lene

2009-04-15 @ 12:19:46
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Tonårsliv by Leonora

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-15 @ 12:23:04
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: charlotte

Kusin vitamin! Faaan va grym du är på att scrappa!

2009-04-19 @ 23:25:07
URL: http://komigenstella.blogspot.com/
Postat av: Cilla Svensson

Hejsan nästan granne! Visste inte att du gjorde sådant här! Jättefina kort och kuvert, har hört att man kan höra av sig om man vill beställa:)

Kram Cilla

2009-07-02 @ 13:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0