Prima Marketing

Äntligen har de nya papperna från Prima landat hos Grodans!!!! Som jag har längtat! Prima Marketing gör de mest underbaraste  papperna som finns på marknaden (enligt min smak ; ) för att inte tala om alla dessa blommor, blad, blingstenar, swirls, blomrankor och senaste tillskottet siip center pearls!

Så nu är det bara in i Grodans webshop och handla!

Jag har fått äran att skapa med en del av Primas sortiment och så här blev min första Lo:



Dessa ljuvliga lila toner som du hittar på Indeed serien kan man bara inte låta bli att älska!
Som bakgrund på denna layout har jag använt Dollies green från BG Eskimo kisses och det passade perfekt till denna sommarbild!
som dekoration har jag använt en Prima blomranka med söta små fjärilar på och Prima Hydrangea blommor.
"Vänner" är utskuren med slicen med Wedding minneskort.



I mitten på blommorna har jag satt små söta blingstenar från YouDo och som extra piff 2 små lövpins.
journaling har jag skrivit på blomkartongen som följer med Primas blomrankor!



Här är en liten närbild på den fina blomrankan.

Sedan har jag gjort ett kort i form av ett kuvert.



Kuvertet är dekorerat med Primas Hydrangeor, YoDo:s blingstenar,blad, pärlband och ytterligare en nyhet från Prima: Pärlranka! Det är den du ser sticka upp vid varje sida av " Det är Din Dag". I ena kanten har jag mösterklippt en fjäril från Indeed pappersserie och i mitten dekorerad med siip center pearls.
 Runt kanten på kuvertet har jag satt fast en ljuvlig spets. 


Öppet ser kortet ut så här. Grattiskramar är embossat med koppar.
Japp, detta var mitt DT uppdrag denna månaden!

.....

.....

Men jag var ju bara tvungen att skapa MER med Primas papper. Så jag köpte på mig nåååågra andra papper oxå! (hrm....)

De gula och röda färgtonerna som finns på Paradise City pappers serien kan man ju inte heller motstå!!!
Jag slängde ihop en layout med dessa papper oxå:



Här har jag delat på blomrankan och satt en liten del uppe i det högra hörnet. De gula torkade blommorna
kommer från förra årets Prima sortiment och dem hittade jag för halva priset i REA lådan! Den lilla skylten "Emma" har jag mönsterklippt från ett Paradice City papper och i varje kant sitter en siip center pearl.
Gipsdekorationerna kommer från mina egna gömmor.



"You" Är blanka chipboards som jag målat med grön akrylfärg och sedan stämplat och embossat.



Runt inramningen av det ena pappter sitter en mörkgrön spets."Sunshine" är utskuren med slicen på guldpapper.

Detta var allt för mig för denna gång och NI MISSAR VÄL INTE ATT HÄLSA PÅ GRODANS PÅ HELSINGBORGSMÄSSAN PÅ SÖNDAG??????
Mer information hittar ni här!


Scrappiga kramar från Christel


Kommentarer
Postat av: BellaMio

Ojojoj!!! Det var inga dåliga alster du skapat!!! Så där härligt välarbetade som jag gillar så mycket!



Kommer definitivt att titta in här ofta...



Tack för titten :)

2009-09-23 @ 15:58:58
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: ElinÅ

Wow va snygga LOs och kuvertkortet är ju ljuvligt vackert! Härliga färger och snygga dekorationer. Kan ju titta hur länge som helst och ändå hitta nya detaljer! Tack för inspirationen!

2009-09-24 @ 10:16:43
URL: http://elinsscrapblog.blogspot.com
Postat av: Lene

Åh Christel så läckra alster du skapat!Alla är så underbart ljuvliga! Fast LOn på Emma gillar jag mest, färgerna är så vackra!

hoppas allt är bra med dig!

Kram lene

2009-09-25 @ 08:35:09
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Wow, vilka läckra alster. Superfina. Ha en skön helg. Kram

2009-09-25 @ 12:22:01
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Lisbet

otroligt vacker blogg med mycket vackert att se på.



Nu har jag tagit mig tid att surfa runt genom ”min bloggrunda” – sida. Roligt att du är med på sidan. Många har frågat efter en blinkie så de kan länka tillbaka som tack för att de får vara med. Nu finns det en blinkie att hämta hem på; http://minbloggrunda.blogspot.com/

2009-09-26 @ 13:47:59
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com/
Postat av: CillaT

Vilka fantastiska layouter. Den översta gör nästan att jag tappar andan!



Stor kram

2009-09-26 @ 15:32:44
URL: http://cillasinsida.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Christel, du är ju helt makalös på göra helt underbara alster, jag bara dregglar, så snart blir det väl kortslutning i datorn skrattar

Kram kram

2009-09-26 @ 20:20:12
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: LillBlomman

Åhhh suckar av beundran!!! Du är verkligen en mästare! Den första i lila är helt underbar! De andra med förtås:) Kramar!

2009-09-27 @ 11:41:54
Postat av: sari h

du har en vansinnigt inspirerande blogg - jag gillar d du gör!

2009-09-27 @ 23:02:36
URL: http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/
Postat av: Helén

Hallå!

Som du säkerligen vet så är det ju "årets scrappare 2010" tävling. Ett moment är att man ska lifta någons LO. Jag skulle vilja lifta din "vänner" hoppas det är okej för dig.



Kram Helén

2010-03-02 @ 12:17:39
URL: http://pearlyz.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0