Mer alster från MiMas scrapträff

Förra gången jag skulle ladda upp lite bilder från MiMas scrapträff så funkade det inte. Gör ett nytt försök nu igen.



Detta kortet vann jag faktiskt en tävling med. Så här ser det ut inuti:




De underbara papperna köpte jag på plats i MiMas butik. De är från Maja Design.
den häftiga vikningen på kortet kan du hitta på StampArtic, en blogg för alla nordiska kortmakare.

Sedan skulle vi göra en speedscrap. Jag hade precis plockat ihop alla scrapsaker, var trött efter snart 2 dagars scrappande och så kommer dem med denna utmaning!!!!
Men skam den som ger sig. Rusade in i shopen och köpte på mig 2 mönsterpapper och 1 CS och satte igång och skapade ett kort. Inte nog med att vi skulle göra kortet färdigt på 20 minuter, det skulle oxå innehålla något om hur du upplevt helgen!!!!

Så här blev mitt kort:



Inte vidare snyggt men vad kan man vänta sig på 20 min!!!! (jag som är van vid att lägga ner timtal på mina kort)
Men gissa vad?
Jag vann första pris på detta kort! 200 kr i presentkort. Snacka om att jag blev glad!!!!
Kolla in blomrankan:


(oops! bilden kom på sidan men ni ser säkert ändå)

Denna fina blomranka fick vi lära oss att göra själva. MiMas DT team höll i en kurs i hur du gör dina egna blomrankor och jag blev så inspirerad!!!!
TACK för detta fina tips! Jag skapar blomrankor här hemma nu så fingrarna glöder!

Sen måste jag passa på och TACKA snälla söta Teolinda. Vi fick låna hennes stuga i Mellbystrand och slapp därför lägga en massa pengar på hotellrum! Tack, gulle dig. Du är verkligen en sån go människa. Fick oxå förmånen att lära känna dig på dessa 2 dagar då vi satt och scrappade tillsammans. Hoppas du kan komma till Bromölla när Grodans ska ha sin scrapträff. Bed and breakfast hittar du hos mig eller Pia! KRAM!

Kram från Christel

Kommentarer
Postat av: Lone

tack söta du för länken...nä jag var inte på den träffen..men såg kortet live hemma hos teolinda i går...å blev så tagen av den....tänkte jag skulle tjata på henne att åka ner till grodans träff :-)

2009-09-15 @ 11:58:21
URL: http://www.neliva.blogspot.com
Postat av: Karin / essmo

Vilka underbara kort du har gjort! Det översta är ju bara sååå fint å välgjort! =)

kram kram!

2009-09-15 @ 13:25:29
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: teolinda

Hejsan



visst hade vi roligt. :-) glömde ju skriva upp vilka pennor jag skulle beställa, så vi måste träffas igen. ;-)



kram

2009-09-15 @ 19:29:05
Postat av: Linda

Vilka fina kort som det blev på träffen! :P

2009-09-15 @ 22:12:54
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com
Postat av: My LundströmScrapMyran

Fantastiska alster som vanligt! Består blomrankan bara av ihop-tvinnade blad och minirosor? Blev lite sugen på att göra en, de är ju så dyra annars...Vart kan man få tag på det fina God Jul-pappret som du har använt på asken? Föresten vill jag återigen tacka dig för inspirationen till kortet som jag gjorde till Stellas sommartävling - jag vann och du borde ta åt dig halva äran =)

Ses vi på Enköpings Pyssel? Skulle kunna tänka mig en kortkurs hos dig =)

2009-09-16 @ 02:11:33
URL: http://httpp://scrapmyran.blogspot.com
Postat av: CillaT

Vilka underbara kort!!



Kram



PS: Korkalfabetet är inhandlat på Scraplagret=)

2009-09-16 @ 22:38:52
URL: http://cillasinsida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0