Inkido julkort

Hej, hej!

Vi alla designers på Grodans fick i uppdrag av Lucienne att skapa lite enklare julkort som inspiration!
(Vadå?! gillar hon inte dem vi har gjort innan????)
Jodå det hoppas jag att hon gör men hon menade som så att även nybörjare behöver lite inspiration och känna att de klarar av att göra lite enklare kort!

Sagt och gjort!
Jag Fick 3 st av Inkidos underbara julpapper och satte igång att skapa julkort!

Det blev 3 st ganska lika fast i olika storlekar:



Här är ett 10 x 21 cm julkort. Dekorerat med en Prima Trellisros, bruna blad, sidenband och en rund Inkido julstämpel.



Nästa kort i den här julkavalkaden är ett traditionellt 15 x 15 cm kort. Samma dekorationer som ovan.



Sista korten har formatet 10 x 10 cm men är vikit i 3. (skär pappret 10 x 30 cm och vik i 3 delar)
Här har jag stansat sidorna med en borderpunch för övrigt är det dekorerat som de andra 2 korten!


Insidan av kortet:



Såå nu hoppas jag att ni har blivit inspirerade till att börja med att skapa lite julkort!
Man behöver inte kunna stämpla och måla för att göra fina egentillverkade julkort, inte när man har så många fina dekorativa julpapper som Lucienne har i sin shop!!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0