Graphic 45 Fashionista och en Halloweenask

Hej,hej!
Oj vilket scrapflow jag är inne i nu!!!! Men det är iofs inte så konstigt med alla fina papper som finns på marknaden nu. Jag är ett litet pappersfreak och bara måste köpa på mig det mesta av allt nytt som släpps!!!!

Petra på Scrapgalen har fått in en hel del Nytt så in och kolla i shopen!
Nu är visserligen Graphic 45:s Fashionista serien inte alldeles färsk men jag missade köpa den när den kom ut sist så gissa om jag blev glad när jag fick dessa papper i ett paket från Scrapgalen!!!

Yes!!! Härliga 20 tals inspirerade papper!
Jag gjorde en Layout på min dotter med de nytagna skolfotona:



Dekorerade med lite fjädrar för att förstärka 20 tals temat som papperna har, en liten klocka och Primas härliga Homespun Bittles blommor. Spetsen hittar ni oxå hos Scrapgalen.


Titeln har jag skrivit med Pink Paislees Twilight thickers.

Jag gjorde även ett litet kort med dessa underbara papper:



jag hittade en liten dam från en annan av Graphic 45 pappersserier som passade perfekt som motiv på kortet! Dekorerade med lite fjädrar, lampspets, rosor och ytterligare en läcker detalj som du kan hitta hos Scrapgalen nämligen små diamant hängen, prismor! Jag målade mina med svart spritpenna.



Sist i detta inlägg kommer en liten Halloweenask som jag egentligen skulle laddat upp igår (men då occuperade min sambo datorn hela kvällen med sitt pokerspelande...)

För ett tag sen var jag inne på Saris blogg och läste att hon köpt en Score Pal. En sådan har jag ju oxå men som jag aldrig fått tummarna loss till att använda. (Nu visade det sig iofs att det var en Ultimate Pro jag hade men, men...)
Det var kanske dax att damma av den lilla lådan och prova den???
Jag utmanade Sari att skapa en Halloweenask med sin Score pal och då blev jag ju tvungen att göra en själv oxå!!!
Här hittar ni Saris ask som blev helt underbar, tycker jag.
Och här kommer min: (som blev mindre bra...)





Kände att jag inte var ett dugg motiverad till att använda min Ultimate Pro. Får nog kolla på den 2½ timmars långa instruktions DVD:n så jag kan lära mig alla de olika funktionerna som brädan har!!!

Men, men Mission completed ialla fall!!!   Ett misslyckat försök men ändå en genomförd utmaning!

Kramar från Christel

Kommentarer
Postat av: Karin/essmo

Åh va mycket fina alster! Gillar Graphic´s papper massor å du har ju fått till det himla bra! ;)

Asken är ju urläcker! Tycker den är kanonfin!

Ha det fint!

kram K.

2009-10-14 @ 12:31:46
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: sari h

vilka härliga alster du har skapat...

jag önskar att jag kunde lära mig den stilen... d blir mest tecknad serie över allt jag gör...



asken är ju underbar... härligt att du vågade dig på en annan form på den... u go girl...



fint med spets o svart botten... i love it!

Postat av: sari h

psst....

glöm inte din underbara halloween-flaska!

nu har du ju två alster att välja bland, om du vill delta i min halloween-blogg-godis-utmaning :-) -

Postat av: LillBlomman

Ja, du vännen! Du utövar verkligen magi med papper! Dottern är såååå söt! Och vilka urfina saker du gjort till CC´n!!! Kramar!

2009-10-14 @ 18:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0