Basic Grey Lemonade

Jag har fått ett sommar Dt paket från Grodans som innehöll papper från Basic Greys nya serie, Lemonade. Här kommer 2 Dt alster som jag skapat med dessa papper  Det finns 2 nysläppta serier.Båda serierna är urläckra, den ena, June Bug lite mer färgglad och den andra, Lemonade har lite mildare färger.
Till serierna finns jättehäftiga edge papper eller doily paper som de kallas! De har små hål på hela pappret (när jag först såg dem på bild trodde jag att pappret hade små vita prickar !!!)
Mycket fina att använda som bakgrundspapper. Här har jag skapat en Lo med just ett doily paper som bakgrundspapper:



Jag har satt ett enfärgat limegrönt BG papper bakom det mörkrosa doliy pappret.
Sedan har jag rivit papper från Cabbage Rose och Strawberry Patch och satt bakom fotot och dekorerat med lite swirls, YouDo och Prima blommor. De allra största blommorna är från en gammal Prima kollektion och är från mina egna gömmor.



Runt fotot har jag virat limegrönt smalt organzaband som finns att köpa i shopen i metervara (visas dock ej i webshopen men skriv i meddelande rutan om du vill köpa, kostar 3 kr/meter)
journaling har jag skrivit på rosa CS som jag stämplat från en Maya Road clearstamp.

Sen var jag ju bara tvungen att göra ett kort av dessa ljuvliga sommarpapper:
Framsidan:



Halvt öppen:



Insidan:



Alla papperna kommer från Lemonade serien och till alla er som är kortmakare: Ni har väl inte missat BG:s härliga paper pads kollektion som består av 15 X 15 cm stora papper, hela serien med 4 papper av varje. Perfekt till dig som bara skapar kort!!!



Stämpelmotivet är en Sugar Nelliestämpel som jag har färglagt med Copics pennor. Just nu kan du köpa 10 st Copics för 300 kr (normalpris 35 kr/st) så skynda er och passa på!
kolla in denna länk. Här hittar du mängder med tips på färgläggning med Copics pennor.

Hoppas ni har blivit inspirerade till att skapa lite sommaralster med dessa härliga papper och tillbehör!

Kramar från Christel



Kommentarer
Postat av: lene

hej Christel!

tack för titten! Så mycket fint du har skapat, jag gillar ju dina minialbum så mycket. men många underbara Lo har du också gjort!

Jag har varit lite dålig på att blogga, men det ska bli bättre snart!

Hoppas allt är bra med dig min vän och att du får lite ledigt snart... det är alldeles för mycket du jobbat!

massar av kramar från Lene

2009-07-18 @ 18:07:29
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hej,

Tack för dina kommentarer hos mig.

Som vanligt har du gjort härliga Los, och de nya papprena är jättefina! Jag tror att jag ska göra en ny beställning :)

2009-07-18 @ 20:20:55
URL: http://crazyscrappers.blogg.se/
Postat av: Linda

Underbar LO verkligen! Es gröna ögon kommer verkligen fram i LO:n!

2009-07-19 @ 16:00:23
URL: http://lindaspyssel.wordpress.com
Postat av: lene

hej christel.

För de helt underbara LOs du gör har du något att hämta i min blogg!

Kram lene

2009-07-21 @ 10:01:33
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0