Alster gjorda på Scrapgalens träff

I helgen har jag varit på Scrapgalens träff i Bålsta, en liten bit utanför Stockholm mot Enköping.
Alla Dt:arna var på plats och det var så kul att få träffa alla live. Vi byter några ord med varandra på vårt Dt forum nästan dagligen men det är helt annorlunda att träffas och prata irl.
Petra hade ordnat med en jättemysig träff med utmaningar och god mat. (som hon själv dessutom hade tillagat!!! Snacka om att laga god mat!!!!)

Här är en bild på hela Scrapgalens team:



Vi i teamet deltog inte i några utmaningar utan hade gjort ett utmaningskit åt varandra istället. KUL!!!
Ulrika W hade plockat ihop mitt kit som bestod av 3 mönsterpapper från October Afternoon och lite dekos + 2 CS.
Ulrika hade snokat runt lite i min blogg för att kolla vad mitt paket INTE skulle innehålla så det skulle bli en utmaning för mig. vi skulle sedan skapa ett alster med endast material från kitet. Det enda vi fick lägga till var bokstäver.

Hm... Jag har jättesvårt att skapa i andra stilar så det fick bli en shabby layout för min del.
bland dekosarna fanns inga blommor... (oj, jag som alltid öser på med blommor) och färgerna var ganska färgglada vilket inte heller brukar vara mitt första val på papper!

Men ändå blev jag ganska nöjd med resultatet:







Jag hann faktiskt med en Lo och ett kort oxå! (jag som annars är så saktfärdig)

Jag hade bestämt mig för att göra en tavla utav en gammal LP skiva åt Emil. Det som är så härligt med att vara på träffar är att man kan botanisera och välja och vraka papper direkt från affären. Scrapgalen har ju HELA sortimentet med October Afternoons serier och jag valde matchande papper från dessa serier:



Jag har använt mig av Tim Holtz produkter (som du hittar här) Nyckelhål, kedja och ordberlock.
Bingodekosen kommer från OA häftiga wild cards.



Stjärnan har jag målat med svart crackle paint och sedan embossat en notstämpel på.



Spana in de läckra svarta thickersen!!! Såå otroligt svarta med glitter på! Du hittar dem här!

Jag påbörjade ett kort som jag gjorde färdigt här hemma:



Lite snett fotat men ni får hålla till godo för jag orkar inte fota om det!







Motivet är en sarah Kay stämpel som jag målat med Tombowpennorna. Dessutom har jag lagt på lite glitterlim för att få en häftig effekt!

Det var allt från mig idag!!!!
Scrappar för fullt på min semester!
Håller på med DT uppdrag både från Grodans scrapgarden och Scrapgalen så kika snart in igen!

Kram från Christel

Kommentarer
Postat av: Katleen

Christel sååå kul! Att vara med på samma bild som Helene! WOW! Ja och vad säger man... LP skivan är ju sååå COOL!

2009-07-10 @ 10:48:10
Postat av: Lotta

Jag bara älskar allt du gör! Din stil har allt jag tyckar om. Jag önskar att jag var lika duktig och artistisk som dig!Hoppas det kommer mer snart.

2009-07-10 @ 20:51:17
URL: http://crazyscrappers.blogg.se/
Postat av: Linda

Du hann ju med mycket fint på träffen ju! :) Vikningen var cool med!

2009-07-11 @ 10:43:30
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0