Jenny Bowlin och Making Memories Paperie Rouge

Tänkte jag skulle visa upp vad jag skapat åt Scrapgalen i ett DT uppdrag. I mitt paket fanns underbara papper och tillbehör från Jenny Bowlin och Making Memories Paperie Rouge serien. Alla papperna gick i röda färger. Wow, Jenny Bowlin är en av mina favoriter och MM Paperie Rouge serien passade alldeles utmärkt till!
eftersom det snart är Alla Hjärtans Dag gjorde jag 2 alster som går i kärlekens tecken!

Först ut är en LO i hjärteform (såklart!):



Fotot på mig och Stig är taget i parken bakom Notre Dame i Paris (väldigt romantiskt!) och rosorna i bakgrunden passar utmärkt till dessa röda papper! Ser ni det snygga kalenderkortet som sticker fram bakom fotot? Otroligt läckert och finns i  brun och svart färg oxå. Kommer från Jenny Bowlin.
Runt Lo.n har jag satt vit spets och sedan har jag sytt ihop allt med ytterligare ett CS, bara för att sedan kunna vika upp kanterna på det scalloped formade hjärtat. Blev en härlig 3D effekt!



Tvärs över Lo:n har jag mönsterklippt ett papper ur Paperie Rouge serien som heter Flocked Dots (känns som sammet)
och sedan gjorde jag hål i den och trädde ett rött sidenband igenom.
Lo:n har jag döpt till "My heart belongs to you".
Allt material, förutom löven och charms, hittar du i Scrapgalens Webshop.
Dessutom så kan du nu beställa ur hela QK sortiment hos Scrapgalen. Texten i titeln på Lo:n är från Aquarius och Whasington Grand som kommer från just QK!

Av spillbitarna har jag gjort ett Alla Hjärtans kort:







Beskrivningen på vikningen hittar du här!

Tack för idag!
Kramar från Christel

Kommentarer
Postat av: Lene

Åh christel så härlig en hjärt LO och så snyggt ett kort! Jag måste testa den här vikningen...

Vännen, har du läst vad jag skrev i Forumet om hemlig vän?

Ha en underbar helg min vän!

Kram Lene

2009-01-22 @ 22:28:16
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Katleen

oooooooooooooooooooooooo

2009-01-23 @ 11:58:22
Postat av: Kamilla

OMG!!! jag svimmar vad fint!!

du är så duktig!

Kram och ha en trevlig helg!!

2009-01-24 @ 23:55:48
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Karina

OOHH va vacker LO. Så välarbetat och med alla detaljer. Me like. Vill ha din talang. Ha en bra vecka Kramar Karina

2009-01-26 @ 08:55:39
URL: http://karinatorell-karina.blogspot.com
Postat av: Tesa

Kunde inte lämnat en kommentar i inlägget med ryggsäcken?? Men du vad fin den var och även detta hjärta. Tack snälla för din kommentar. Ha det gott. Kram

2009-01-30 @ 09:50:58
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Lene

Godmorgon Christel.

Jag försökte flera ggr. igår att kommentera din fina ryggsäck, men det gick ju inte. Men jag tycker den är så snyyyygg, och du är så duktig. Allt du gör är så genomförd!

Jag ska försöka mig på den jag också!

Ha en underbar helg min vän!

kram lene

2009-01-31 @ 06:26:14
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Petra

Det går inte att kommentera ryggsäckskortet men jag gör det här.

Makalöst fint. Helt underbart. Fantastiskt välgjorda dessutom. Kan man hitta den mallen någonstans?

2009-02-04 @ 18:28:43
URL: http://underbartarkort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0