Kort med October Afternoon spill

Jag har roat mig med att göra lite kort av mina spillbitar!!!
(Ja det är ju egentligen det man ska göra kort av ; ) men det är ju så roligt att skapa av nya papper...)
Anyway, här kommer kortet:



Spillbitarna kommer från OA:s serier Detours och Road Map och ni hittar alla de senaste serierna från October Afternoon hos Scrapgalen! Jag har dekorerat med en liten bit svart sammetsband som blivit över från ett gammalt -DT paket från Scrapgalen.
Tur att man är en samlare och sparar på ALLT från minsta bit.... Detta passade perfekt in på kortet!
Scalloped kanten är utstansad med en Martha Steward punch sedan har jag satt svarta pearl maker "ploppar" till pärlor.



Mangaflickan är ingen stämpel utan en lineartbild som jag tryckt ut från nätet.
Älskar att måla manga men tycker det finns alldeles för dåligt utbud av mangastämplar!
Hittade lite lineartsbilder som princess Elemmirel från England har ritat och tro det eller ej, man får trycka ut och använda hennes konstverk GRATIS!!!



På insidan av kortet har jag stämplat en av Inkidos underbara textstämplar och stansat ut med spellbinders.
Kortet ska en otroligt generös och snäll scrappare få. Berättar mer om det senare!!!

Kram så länge!

// Christel

Kommentarer
Postat av: Karin / essmo

Vilket läckert kort! Såå snyggt med rött å svart! Bra å bli av med lite spillbitar oxå, jag är grymt dålig på å använda upp spillbitar..



Hoppas du har en härlig helg,

kram K.

2009-08-08 @ 09:15:55
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Monica W

Jag letade lite inspiration på nätet och hittade till din sida. Vilka härliga kort du gör! Så fina och vilka härliga vikningar!

Ett stort tack för härliga idéer och tips. Jag hoppas att du inte har något emot att jag försöker använda mig av dina kort som inspiration.

Ska bl a göra ett kort till dottern som flyttar in i hus och ditt "korthus" gjorde mig verkligen sugen på att försöka "apa efter". Hoppas det är okej.

2009-08-08 @ 09:45:30
URL: http://monkanspyssel.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Det är så himla läckert det här Christel! Känns lyxigt och lite sexigt:)! Vilket bra tips med motiven! Hoppas att du har en bra helg! Kramar!

2009-08-09 @ 17:00:49
Postat av: Örnen

Jättesnyggt kort!

2009-08-09 @ 18:41:49
URL: http://ornen.blogg.se/
Postat av: Lone

jag bara avgudar det här kortet..å jag hade turen att se det i verkligheten...superläckert....fast jag hittar inte bilden...har du kvar länken tror du?

2009-09-15 @ 01:34:42
URL: http://www.neliva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0