Minialbum

Hej Svejs!
Jag tänkte att jag skulle visa er hur man lätt gör en bra stomme till ett minialbum. "En pärm".
När man väl lärt sig stommen kan man variera det här minialbumet i oändlighet!
Här kommer lite album som jag gjort med den här tekniken:



 



 



 

Som ni ser så är det olika storlekar på albumen!

Den storlek som jag ska visa er idag är 10 x 10 cm. Jag har valt att göra det här minialbumet som ett kort som min son ska få nu när han fyller 16 år. På ena sidan har jag fäst ihoprullade pengar och på den andra sidan har jag gjort accordingsidor med hans namn.







Här kommer beskrivningen på pärmen:
(sedan är det fritt fram att göra vad man vill inuti!!! Accordingsidor, ovala sidor osv...)

Beskrivning av minialbums pärm

  

Klipp eller skär ut 2 st 10 * 10 cm stora bitar av hård kartong.


Runda 2 av hörnen på båda bitarna.


Klipp eller skär 2 st pappersbitar 25 * 10 cm

(gärna i 2 olika mönsterpapper)


Klipp 60 cm av valfritt band.


Klistra fast bandet på avigsidan av det papper som du vill ska bli utsidan på albumet.


Klistra sedan fast en kartongbit i vardera sida av pappret med de rundade hörnet utåt kanterna.


Limma ihop denna del med det andra mönsterpappret avigsida mot avigsida.


Klipp bort överblivet papper från kanterna och fila till pärmen.


Chalka kanterna.     Du har nu gjort färdigt pärmen till ditt accordingalbum.




Av:  Christel Jönsson

Min blogg:  www.christelscrappar.blogg.se

Hoppas du har tyckt om mina album och att du testar att göra ett eget!!!!
Kommentera gärna och länka till min sida om du testar att göra ett eget album. Jag vill gärna se hur era blev så skriv till mig så kommer jag och hälsar på i era bloggar!

Scrappa på!

Många kramar Christel


Kommentarer
Postat av: Lene Kristensen

Tack snälla Christel för din hälsning! Ja det känns idag att inte kunde åka, men jag hade inte klarat det. Är hostig och harklar hela tiden. Det är för att den nya medicin börjar verka säger de visa.

Dina mini album är så fina och efter Jul ska jag försöka göra ett.

Hoppas du har det skönt i helgen!

Kram Lene

2008-10-18 @ 08:47:19
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Lisbet

Vill hälsa dig välkommen till Allt om Scraps forum. Jag har inte varit inne såmycket så jag har sett alla nykomlingar.

2008-10-19 @ 21:44:38
URL: http://articsisters.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Har botaniserat runt i din blogg, wow vad mkt snyggt du gör! =)



Ha det gott, kram

2008-10-20 @ 12:00:22
URL: http://mysmumlan.blogspot.com
Postat av: Anne Davidsson

Tack Christel för all underbar inspiration jag fick i helgen. (Rottne)

Här kommer länken till min blogg.

http://lillansblogg.blogspot.com/

2008-10-20 @ 20:30:51
URL: http://lillansblogg.blogspot.com/
Postat av: Cathrine

Tack för beskrivningen! De är så snygga! Tror att jag ska försöka mig på att göra ett eget litet mini album.

2008-11-24 @ 13:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0